Jakie dane będą sprawdzane przez Bank podczas mojego wniosku o pożyczkę?

Zmodyfikowano dnia pt, 3 Paź o 4:15 PO POŁUDNIU

Informacje, o które prosimy podczas składania wniosku:


Na tym etapie prosimy o podanie podstawowych danych, które pozwolą nam zrozumieć Twoją sytuację finansową.


1. Twoja sytuacja osobista i finansowa (Podanie tych informacji jest niezbędne do wiarygodnej oceny Twojej zdolności do spłaty pożyczki.):


- Status mieszkaniowy (np. kupno, wynajem)


- Stan cywilny 


- Średni miesięczny dochód netto (wliczając świadczenia, np. 800+)


- Średnie miesięczne wydatki


- Twoje bieżące zobowiązania (np. raty innych pożyczek, limity kart kredytowych)


2. Twoje źródło dochodu: Rodzaj wymaganego potwierdzenia dochodu zależy od jego źródła. Główne formy, które akceptujemy to:


- Umowa o pracę (na czas określony lub stały)


- Działalność gospodarcza / Samozatrudnienie


- Świadczenia emerytalne lub rentowe


- Umowa marynarza


- Umowy cywilnoprawne (umowa o świadczenie usług / umowa o konkretne zadanie)


- Dochody z rolnictwa


- Inne udokumentowane źródła


3. Weryfikacja w zewnętrznych bazach danych


Jako instytucja finansowa działająca w Polsce jesteśmy prawnie zobowiązani do weryfikacji Twojej historii kredytowej i wiarygodności płatności w zewnętrznych bazach danych. Jest to standardowa i prawnie wymagana część procesu.


Sprawdzane przez nas bazy danych obejmują m.in.:


- BIK: Tutaj weryfikujemy Twoją historię spłat przeszłych i obecnych pożyczek i kredytów.


- BIG: Sprawdzamy wszelkie zaległe płatności z tytułu innych zobowiązań (np. rachunków za telefon lub media) w bazach danych takich jak KRD czy InfoMonitor.


- Rejestr Zastrzeżeń Numerów PESEL: Zgodnie z nowym prawem sprawdzamy, czy Twój numer PESEL jest zarezerwowany, co chroni Cię przed oszustwem.


- Systemy Związku Banków Polskich: Weryfikujemy m.in. bazę dokumentów zastrzeżonych.


- Rejestry publiczne (dla przedsiębiorstw): CEIDG, KRS, REGON w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą


- Wewnętrzne systemy bankowe: Sprawdzamy naszą wewnętrzną historię współpracy z Tobą i wykorzystujemy systemy anty-fraudowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa.




Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł